Το «νέο σχολείο» δεν είναι το σχολείο των αναγκών μας.
Είναι τόσο παλιό όσο και ο εργασιακός μεσαίωνας που βιώνουμε σήμερα.
ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ : Τη μόνιμη, σταθερή δουλειά με δικαιώματα, για όλους, χωρίς ευελιξίες και μαθητείες.
Δεν θα μας χαριστεί τίποτα.
Καμιά συνενοχή στα αντιδραστικά τους σχέδια!

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Για το "ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ"


ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για το «Νέο Λύκειο»
Στις 30/3 η υπουργός Παιδείας εξήγγειλε το “Νέο Λύκειο”. Όμως πίσω από τις ωραίες λέξεις για το «Νέο και ελκυστικό Λύκειο», η κυβέρνηση κρύβει τα αντιδραστικά και καταστροφικά μέτρα για τη μόρφωση των παιδιών μας. Το «Νέο Λύκειο» είναι συστατικό στοιχείο του «Νέου Σχολείου» της αγοράς, της ημιμάθειας, του κατακερματισμού και των πολλών και μεγάλων ανισοτήτων.
Κανένας εργαζόμενος, γονιός να μην πιστέψει την προπαγάνδα της κυβέρνησης ότι το σχολείο θα γίνει πιο ελκυστικό, ότι θα σταματήσει η παπαγαλία και το φροντιστήριο. Το «Νέο Λύκειο» έχει τη σφραγίδα νέων μεγαλύτερων ταξικών φραγμών στη μόρφωση, σηματοδοτεί την προσπάθεια του κεφαλαίου να σπρωχτούν τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας, τα παιδιά μας, από πιο νωρίς στην ψευτοκατάρτιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για να γίνουν ακόμα πιο φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό.
Πιο συγκεκριμένα:
  • Το «Νέο Λύκειο» θα χαρακτηρίζεται από έντονη διαφοροποίηση. Θα δίνεται ένα πρόγραμμα αποσπασματικών γνώσεων σε ευθεία αντιστοιχία με τις δεξιότητες που θέλει το κεφάλαιο για εργατική δύναμη φθηνή και ευέλικτη. Η ταξικότητα εντός του Λυκείου θα εκφράζεται με την τοποθέτηση των μαθητών στη βάση των επιπέδων δυσκολίας-μαθημάτων εξειδίκευσης.
  • Το «Νέο Λύκειο» αναβαθμίζεται ως εξεταστικό κέντρο και θα είναι πιο στενά προσαρμοσμένο στη διαδικασία πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Όχι μόνο δεν ενισχύεται ο υποτιθέμενος αυτόνομος μορφωτικός ρόλος του Λυκείου όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση αλλά αντίθετα ενισχύεται η από πιο νωρίς επιλογή σχολής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Το πλήθος από αξιολογικές δοκιμασίες στο Λύκειο, ο συνυπολογισμός του βαθμού σε Β' και Γ' Λυκείου, η είσοδος σε Σχολές στο πρώτο έτος και το ξεσκαρτάρισμα που θα προέλθει, θα οξύνουν τους ταξικούς φραγμούς και θα εντείνουν την ανάγκη φροντιστηρίου σε όλο το μήκος και το πλάτος του Λυκείου αλλά και του προπαρασκευαστικού έτους.
Μπροστά και σε αυτή την εξέλιξη, η λαϊκή οικογένεια, οι εργαζόμενοι, οι μαθητές πρέπει να διεκδικήσουν εδώ και τώρα,  ενιαίο δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο με σκοπό την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας κάθε νέου πριν από την επαγγελματική επιλογή, αναβαθμισμένες επαγγελματικές Σχολές ενταγμένες στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα μετά από την σύγχρονη βασική εκπαίδευση, Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, με το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα.
Η Γραμματεία 31/3/2011

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

ΛΕΝΕ ΨΕΜΑΤΑ!!!


  
Οι Καταργήσεις-Συγχωνεύσεις Σχολείων και
οι ανομολόγητοι στόχοι της Κυβέρνησης
Η Κυβέρνηση ανακοίνωσε την κατάργηση 1933 σχολείων και τη συνένωσή τους σε 877. Επικαλέσθηκε παιδαγωγικούς λόγους! Λένε ψέματα!!!
Πρόκειται για αντιδραστική, αντιπαιδαγωγική εξέλιξη, που θα επιφέρει ισχυρό πλήγμα στη μόρφωση των παιδιών του λαού. Ας δούμε όμως, τους πραγματικού λόγους τους οποίους και κρύβουν επιμελώς.

Συγχωνεύουν τα σχολεία, τα θέλουν «πολυδύναμα και εύρωστα», με μεγάλο αριθμό μαθητών, για να:
  • Ετοιμάσουν το έδαφος για τη λειτουργία του «νέου σχολείου», την εφαρμογή του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος, των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και τις «καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας» (βλ δελτίο τύπου υπουργείου Παιδείας 13/3/2011). Έτσι, για παράδειγμα, τους βολεύει καλύτερα να λειτουργήσουν τα πολλά μαθήματα επιλογής σε λύκειο με 400 μαθητές, απ’ ότι σε λύκειο με 200 μαθητές. Τους βολεύει καλύτερα να μπουν Πληροφορική και Αγγλικά στην Α’ Δημοτικού σε 12/θεσια δημοτικά και όχι σε ολιγοθέσια.
  • Προσελκύουν πιο εύκολα και πιο αποτελεσματικά χορηγούς-επενδυτές! Σχολεία που να δουλεύουν σαν εταιρείες. Γι’ αυτό μιλάνε για «αυτόνομη σχολική μονάδα», που πρέπει να βρίσκει πόρους, να ιδιοσυντηρείται και από αυτή την άποψη να έχουν διευθυντή-μάνατζερ (βλέπε 3848/2010). Με αυτό τον τρόπο, απαλλάσσεται το κράτος από την ευθύνη που έχει για τη λειτουργία των σχολείων. Η μόρφωση, όπως και η υγεία, γίνονται ατομική υπόθεση.
  • Για να παραδώσουν πλευρές της λειτουργίας των σχολείων σε ιδιώτες, όπως έγινε στα νοσοκομεία, που συγχωνεύτηκαν (καθαριότητα, φύλαξη, κυλικεία).
Φτιάχνουν λοιπόν σχολεία αφημένα στο έλεος της αγοράς, σχολεία πολλών ταχυτήτων, σαν τα ξενοδοχεία (από εδώ τα καλά, από ‘κει τα σχολεία των φτωχών). Θα αξιολογείται το σχολείο και ο εκπαιδευτικός κατά πόσο ευθυγραμμίζονται με τα κελεύσματα της αγοράς (βλέπε ν. 3848/2010)!
Συγχωνεύουν σχολεία, γιατί θέλουν τα παιδιά μας να διδάσκονται εφήμερες δεξιότητες, που ζητάει η αγορά και όχι ολόπλευρη γνώση, βασική, γενική εκπαίδευση. Γι’ αυτό επιθυμούν να αλλάξουν το περιεχόμενο της εκπαίδευσης για μια ακόμα φορά, γι’ αυτό εισάγουν πληροφορική και αγγλικά από την Α’ Δημοτικού (αποβλάκωση κανονική), γι’ αυτό μιλάνε για ένα λύκειο με 3 βασικά μαθήματα και όλα τα άλλα επιλογές και δεξιότητες! Μια σούπα αποσπασματικών γνώσεων, ατομική υπόθεση του κάθε παιδιού, δηλαδή ανάλογα με την τσέπη του! Η Ε.Ε., η κυβέρνηση, το κεφάλαιο απαιτούν εργαζόμενους χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, που θα δουλεύουν ήλιο με ήλιο, που θα μάθουν να αλλάζουν 6-7 δουλειές στη ζωή τους. Αυτόν τον εργαζόμενο θέλουν να ετοιμάσουν από το «νέο σχολείο» που φτιάχνουν.
Ευθύνη έχουν οι ηγεσίες ΟΛΜΕ-ΔΟΕ αλλά και πρωτοβάθμιοι σύλλογοι εκπαιδευτικών που αρνύνται να δουν την πραγματική ουσία των καταργήσεων και στέκονται αποκλειστικά στην οικονομική πλευρά του ζητήματος, που ασφαλώς υπάρχει.
Χρέος όλων μας, γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών είναι να μπλοκαριστούν οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων, να μην υλοποιηθούν τα σχέδια της κυβέρνησης για το σχολείο της αγοράς. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι αποδεχόμαστε το εκπαιδευτικό σύστημα και το σχολείο που υπάρχει σήμερα. Το αντίθετο μάλιστα! Το όνειρό μας είναι ένα άλλο σχολείο που θα διαθέτει όλες τις αναγκαίες υποδομές και το αναγκαίο προσωπικό, που θα είναι εντελώς δωρεάν, που θα μορφώνει πραγματικά και κυρίως θα διαμορφώνει ολοκληρωμένους ανθρώπους που θα κατανοούν το περιβάλλον που ζουν και εργάζονται. Το δικαιούμαστε , πρωτίστως το δικαιούνται τα παιδιά μας!!!