Το «νέο σχολείο» δεν είναι το σχολείο των αναγκών μας.
Είναι τόσο παλιό όσο και ο εργασιακός μεσαίωνας που βιώνουμε σήμερα.
ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ : Τη μόνιμη, σταθερή δουλειά με δικαιώματα, για όλους, χωρίς ευελιξίες και μαθητείες.
Δεν θα μας χαριστεί τίποτα.
Καμιά συνενοχή στα αντιδραστικά τους σχέδια!

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

              ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ

http://enotiki-goneis.blogspot.com

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ : «Νέο» Λύκειο με πολλαπλούς ταξικούς φραγμούς


Το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστούν τα σχέδια της κυβέρνησης για το «νέο» Λύκειο με περισσότερα ταξικά φίλτρα και στέρηση της γενικής μόρφωσης από πιο νωρίς
Το υπουργείο Παιδείας, αφού «άνοιξε» τη συζήτηση με «διαρροή» κειμένου για τις αλλαγές στο «νέο» Λύκειο, έσπευσε να διευκρινίσει ότι όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας αποτελούν «πρόταση μιας Επιτροπής και όχι απόφαση του υπουργείου Παιδείας», ενώ ανακοίνωσε ότι οι συγκεκριμένες προτάσεις θα παρουσιαστούν μέσα στον Οκτώβρη. Πάντως, απ' το κείμενο που έχει δημοσιευτεί στον Τύπο και τις πρώτες ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, τον Ιούνη, προκύπτει ότι οι μαθητές θα έχουν να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερους ταξικούς φραγμούς, ενώ τα κριτήρια της «αγοράς» θα κυριαρχούν.
Συγκεκριμένα, θα υπάρχουν πολλά μαθήματα επιλογής, ιδιαίτερα στη Β' και στη Γ' Λυκείου, με αποτέλεσμα η γενική μόρφωση να σταματάει ακόμα πιο νωρίς. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, στη Β' και Γ' τάξη του «νέου» Λυκείου το εβδομαδιαίο πρόγραμμα θα έχει 12 ώρες υποχρεωτικών μαθημάτων και 21 ώρες μαθημάτων επιλογής. Επιπλέον, γίνεται λόγος για πολλές ώρες διδασκαλίας στα μαθήματα που θα επιλέξει ο μαθητής για να δώσει στις πανελλαδικές εξετάσεις, ώστε, υποτίθεται, να «χτυπηθεί» το φροντιστήριο και να μεταφερθεί το βάρος στο σχολείο. Το αποτέλεσμα θα είναι ακριβώς το αντίθετο, αφού ο μαραθώνιος της Β' και Γ' Λυκείου θα συνεχιστεί και θα εντατικοποιηθεί, επειδή ο ανταγωνισμός θα είναι μεγαλύτερος, λόγω της «εξειδίκευσης». Παράλληλα, το πιο «απαιτητικό» Λύκειο θα στείλει πολλούς μαθητές απ' τα λαϊκά στρώματα στην Τεχνική Εκπαίδευση, όπως σχεδιάζει η κυβέρνηση. Μια Τεχνική Εκπαίδευση που θα μετατραπεί, ακόμα περισσότερο, σε ένα «εργαστήριο» που θα παράγει γρήγορα - γρήγορα φθηνούς κι ευέλικτους εργαζόμενους σε άμεση συνεργασία με τις επιχειρήσεις.
Η υπουργός Παιδείας, τον Ιούνη, είχε ήδη κάνει λόγο για «λιγότερα υποχρεωτικά και περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στην Β' και Γ' Λυκείου», ενώ μίλησε και για τη δυνατότητα επιλογής «δραστηριοτήτων». Τα παραπάνω συνδέονται άμεσα και με την κατεύθυνση για σχολεία πολλών ταχυτήτων, που θα διαμορφώνουν το πρόγραμμά τους και σύμφωνα με τα κριτήρια της αγοράς, η οποία θα αποτελεί και το μελλοντικό τους χρηματοδότη - χορηγό. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και ο νέος τρόπος αξιολόγησης του μαθητή, ο οποίος θα συμπεριλαμβάνει - εκτός απ' τα μαθήματα - και πολλές εργασίες κ.ά. Μάλιστα, όπως είχε πει η υπουργός, θα αξιολογείται ένα «ολοκληρωμένο προφίλ» του μαθητή που θα περιλαμβάνει και τις εξωτερικές δραστηριότητες του μαθητή! Με λίγα λόγια, θα υπάρχει ένας ασφυκτικός έλεγχος στην προσωπικότητα του μαθητή μέσα και έξω απ' το σχολείο.
Το «παραμύθι» της εύκολης πρόσβασης
Οι μαθητές της Α' Λυκείου, την επόμενη σχολική χρονιά, θα είναι οι πρώτοι που θα αντιμετωπίσουν τις παραπάνω αλλαγές και το 2014 θα δώσουν εξετάσεις με το νέο σύστημα πρόσβασης, γύρω απ' το οποίο έχει στηθεί μια ολόκληρη συζήτηση. Το σενάριο που κυριαρχεί είναι για πρόσβαση μέσω πανελλαδικών εξετάσεων σε 4 μαθήματα. Η ουσία, όμως, δε βρίσκεται στον αριθμό μαθημάτων. Τα «νέα» πανεπιστήμια - επιχειρήσεις, που προωθούνται μέσω των νέων αναδιαρθρώσεων στην Ανώτατη Εκπαίδευση, θα έχουν λόγο στα κριτήρια επιλογής, ενώ οι φοιτητές και οι σπουδαστές θα εισάγονται σε Σχολή και στο δεύτερο έτος θα «διαλέγουν» τμήμα. Αυτό σημαίνει πως μετά το πρώτο έτος θα γίνεται κι ένα δεύτερο ξεκαθάρισμα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κι ένας καινούριος ταξικός φραγμός, με έναν νέο κύκλο φροντιστηρίων και ...όποιος αντέξει!



ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
        
·         Ούτε ένα ευρώ από τις τσέπες των γονιών!
·         Δωρεάν βιβλία για όλα τα παιδιά!
Για άλλη μια χρονιά, τα σχολικά βιβλία για τα μαθήματα των ξένων γλωσσών σε Γυμνάσιο, Λύκειο και μουσικά σχολεία δε διανέμονται δωρεάν στους μαθητές. Αλλού αναγκάζονται να τα πληρώνουν οι γονείς τους, αλλού τα αγοράζουν οι σχολικές επιτροπές, παρά τη δραματική μείωση φέτος της χρηματοδότησής τους ακόμα και κατά 60%. Η πολυδιαφημισμένη ανάγκη να ξέρει ο μαθητής ξένες γλώσσες χρησιμοποιείται σαν το όχημα για να περάσει η «ανταποδοτικότητα» (πληρώνεις–παίρνεις, δεν πληρώνεις–δεν παίρνεις).

Η συνείδηση των εκπαιδευτικών, των γονιών και των μαθητών δεν πρέπει να αμβλυνθεί απέναντι σ’ αυτό φαινόμενο.
Υπάρχει ανάγκη να μπει φραγμός σ’ αυτό το φαινόμενο, ιδιαίτερα φέτος που η αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος, η αύξηση της φτώχειας και της ανεργίας έχουν χτυπήσει κόκκινο.

Απαιτούμε
·         Να δίνονται δωρεάν όλα τα βιβλία, όλων των τάξεων, όλων των βαθμίδων, για τις ξένες γλώσσες που διδάσκονται στο σχολείο, είτε είναι «υποχρεωτικά» είτε «επιλογής».
Καλούμε
·         Να πάρουν σχετικές αποφάσεις οι Σύλλογοι Γονέων, οι ΕΛΜΕ, οι μαθητικές κοινότητες.
·         Να αρνηθούν οι σύλλογοι διδασκόντων να πληρώνουν οι μαθητές τα
·         βιβλία.
Εδώ και τώρα!
Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την αγορά των ξενόγλωσσων βιβλίων



ΚΑΜΙΑ ΘΥΣΙΑ-ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Η ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ!