Το «νέο σχολείο» δεν είναι το σχολείο των αναγκών μας.
Είναι τόσο παλιό όσο και ο εργασιακός μεσαίωνας που βιώνουμε σήμερα.
ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ : Τη μόνιμη, σταθερή δουλειά με δικαιώματα, για όλους, χωρίς ευελιξίες και μαθητείες.
Δεν θα μας χαριστεί τίποτα.
Καμιά συνενοχή στα αντιδραστικά τους σχέδια!

Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛ. ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ-ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ


Σχόλιο:
Το κείμενο που ακολουθεί στηρίζεται σε αντίστοιχη ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας και κατατέθηκε για ψήφιση στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Γονέων Ν. Σμύρνης στη συνεδρίαση της 17/10/2010 από τους εκπροσώπους της Ενωτικής Κίνησης Γονέων. Καταψηφίστηκε από την πλειοψηφία. Επικαλέστηκαν 'αγνοια και έλλειψη ενημέρωσης. Δεν είχαν καμιά πρόταση. Επί της ουσίας δεν διαφωνούν με την επιχειρηματική δράση των σχολικών επιτροπών και συνεπώς και των σχολείων.


ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ
            Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ



Πρόταση καταδίκης των δυσμενών αλλαγών που επιφέρει ο Καλλικράτης στη λειτουργία των σχολείων, στην εκπαίδευση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών και στην τσέπη των γονιών.

προς το Δ.Σ. Της Ένωσης Γονέων Ν. Σμύρνης


ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ …ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ... ΟΣΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ !

Αγαπητοί γονείς,
Σας είναι γνωστό ότι η Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση έχει μπει στο κρεβάτι του Προκρούστη χρόνια τώρα! Οι κρατικές δαπάνες μειώνονται και υποβαθμίζεται το περιεχόμενο της, με κάθε τρόπο. Φέτος, υπό τη σκιά του μνημονίου Κυβέρνησης – Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ., τον Καλλικράτη, το «νέο σχολείο», αλλά και την αυξανόμενη φτώχια, τα χρόνια προβλήματα παίρνουν τη μορφή καταιγίδας!
Είχαμε 50% λιγότερες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών από πέρυσι. Γι’ αυτό δρομολογήθηκαν συμπτύξεις τμημάτων ή και αύξηση των παιδιών ανά τάξη.
Ήρθαν κατά 45% λιγότερα χρήματα στις σχολικές επιτροπές, για τα λειτουργικά έξοδα, ενώ είχαν ήδη κοπεί άλλα 60% στη λήξη της προηγούμενης χρονιάς. Αποτέλεσμα, να ζητούν από τους γονείς να καλύψουν -ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ- τις τρύπες προκειμένου να λειτουργήσει το σχολείο (ξενόγλωσσα βιβλία, αναλώσιμα κ.ο.κ.)
Τα χρήματα που προορίζονται για τις επισκευές των σχολείων έρχονται κατά 10% στον Δήμο μας. Ενώ, χρόνια τώρα, αφαιρείται μέρος των χρημάτων που προορίζονται για τις λειτουργικές δαπάνες, για να καλυφθούν λοιπά έξοδα του Δήμου ( π.χ. συντήρησης σχολικών κτηρίων)
Είναι στον αέρα οι συμβασιούχες καθαρίστριες των 4 ωρών, που φέτος εργάζονται χωρίς να έχουνε υπογράψει ακόμα σύμβαση, αφού με την διάλυση της ΟΣΚ Α.Ε. (που κακώς ορίστηκε ο εργοδότης τους) και το πέρασμα των αρμοδιοτήτων του στην Τοπική Διοίκηση, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί αν θα έχουν αύριο δουλειά ή αν τη θέση τους θα πάρουν εργολάβοι καθαριότητας. Στο ν.3870/2010 άρθρο 18 αναφέρεται ότι: « το προσωπικό που έχει καταταγεί …σε οργανικές θέσεις καθαριστριών με σύμβαση εργασίας ιδ. Δικαίου αορίστου χρόνου και απασχολείται στον καθαρισμό σχ. Μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μεταφέρεται από 1.1.2011, με την ίδια σχέση εργασίας, σε προσωποπαγείς θέσεις στους αντίστοιχους δήμους»
Και βέβαια οι Σχολ. Επιτροπές οφείλουν να ζητήσουν από τον ΟΣΚ τα χρήματα που κατέβαλαν, ως διευκόλυνση, για την πληρωμή των καθαριστριών. Για κάθε συμβασιούχο καθαρίστρια (οι μόνιμες όλο και μειώνονται…) μια σχολ. Επιτροπή πληρώνει περίπου 500/μήνα για μισθό και ασφάλιση από τα έξοδα που προβλέπονται για την λειτουργία του σχολείου. Μετατρέπεται έτσι σε εργοδότη και μάλιστα πολύ κακό, απαλλάσσοντας το κράτος από την ευθύνη του να εξασφαλίζει μόνιμες καθαρίστριες, που θα βρίσκονται μέσα στα σχολεία καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας τους.
η επερχόμενη κατάργηση-διάλυση του Ο.Σ.Κ. α.ε., σε συνδυασμό με τη λογική της Σύμπραξης Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα, που υποχρεωτικά θα ακολουθήσουν οι Δήμοι για την λειτουργία των σχολείων, εν όψει και του Καλλικράτη, θα οδηγήσει στην συνεκμετάλλευση των σχολικών χώρων, (βλ. κυλικεία, παρκιν κ.λπ.).
Το Υπουργείο Παιδείας απαιτεί από τα σχολεία, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες τους σε τεχνολογικό εξοπλισμό, να εμπλακούν σε προγράμματα Ε.Σ.Π.Α., κάνοντας έτσι το σχολείο επιχείρηση και το διοικητικό του προσωπικό managers!!!!! Δείτε τι γίνεται με την απαίτηση της Ε.Ε. να επιστραφούν τα χρήματα που έδωσε πέρυσι το κράτος για την προμήθεια των φορητών Η/Υ, … με αυτά και μ’ αυτά σε πολλές σχ. επιτροπές προβάλεται ως άμεση ανάγκη η πρόσληψη λογιστή για να τα βγάλουνε πέρα με τα σύνθετα οικονομικά του «νέου» σχολείου που θα πρέπει να συναλλάσσεται με χορηγούς και να συντάσσει προτάσεις επιδότησης ΕΣΠΑ …τη στιγμή που τα σχολεία μας δεν έχουν καθαρίστριες, τραπεζοκόμους, βιβλία, υλικά κ.ο.κ.!

Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ:
Το 1985 θεσπίστηκαν για πρώτη φορά οι Σχολικές Επιτροπές και σήμερα η λειτουργία τους στηρίζεται στο άρθρο 5 του ν.1894/90:
«Η Σχολική Επιτροπή είναι Ν.Π.Δ.Δ.»… «συνεδριάζει υποχρεωτικά, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου της, μια φορά το μήνα».
«Έργο κάθε Σ.Ε. είναι η διαχείριση των πιστώσεων που της διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των αντίστοιχων σχολείων (θέρμανσης, φωτισμού, ύδρευσης, τηλεφώνων, αποχέτευσης, αγοράς αναλώσιμων υλικών κλπ.), … μικροεπισκευές και μικροσυντηρήσεις του διδ/ρίου, ο εξοπλισμός των σχολείων με εποπτικά μέσα, η διαχείριση των εσόδων από την ενδεχόμενη εκμετάλλευση των σχολικών κυλικείων, καθώς και η λήψη κάθε άλλου μέτρου που κρίνεται αναγκαίο για τη στήριξη της διοικητικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
Την επισκευή και συντήρηση των σχολικών κτιρίων οι οποίες απαιτούν μεγάλα ποσά (μόνωση ταράτσας επεμβάσεις στο φέροντα οργανισμό κ.ά.) κατά κανόνα πραγματοποιούν οι υπηρεσίες του δήμου από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων». ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ … «Έργα προϋπολογισμού δαπάνης άνω των 5869 ευρώ εκτελούνται, αποκλειστικά, από τους Ο.Τ.Α. με τις εκάστοτε ισχύουσες γι’ αυτούς διατάξεις περί έργων.»

ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ότι από 1-1-2011:
«Ειδικά για τις σχολικές επιτροπές, αυτές συγχωνεύονται σε δύο νομικά πρόσωπα, ένα για τις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και ένα για τις σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (ν.3852/2010). Με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται ο έλεγχος των αποφάσεων και να ολοκληρώνεται ένας θεσμός που θα υλοποιήσει με ακόμα πιο άγριους όρους τη λογική του αυτοδιαχειριζόμενου σχολείου, όπου θα υπάρχουν γονείς – πελάτες και φιλάνθρωποι χορηγοί …για να καλύπτουν τα στοιχειώδη.
Η ΔΙΕΘΝΗΣ εμπειρία δείχνει ότι το «αποκεντρωμένο» σχολείο (το πέρασμα δηλαδή της ευθύνης των σχολείων στους Δήμους) οδήγησε σε σχολεία πολλών ταχυτήτων (για τους καλούς και τους κακούς μαθητές), αλλά και σε κλείσιμο πολλών σχολείων που δεν υπήρχε ούτε επαρκής κρατική – δημοτική χρηματοδότηση, ούτε και ενδιαφέρον από τους ιδιώτες να το επιχορηγήσουν…(Αμερική, Αυστραλία, Αγγλία, Γαλλία, Ολλανδία, Δανία, Πορτογαλία κ.ο.κ. )

ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

«ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ € ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥ Ο ΓΟΝΙΟΣ»

ΓΙΑ ΠΛΗΡΩΜΗ ΒΙΒΛΙΩΝ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΞΟΔΩΝ, ΤΡΑΠΕΖΟΚΟΜΩΝ & ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΚΔΡΟΜΩΝ, ΤΡΟΦΕΙΩΝ Κ.ΛΠ.
ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟ – ΑΝΗΘΙΚΟ – ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ

ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Η ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ

Ήδη έχουμε τραγικά φαινόμενα από την κρίση στις λαϊκές γειτονιές. Παιδιά άνεργων γονιών, να βάζουν τα κλάματα όταν το σχολείο τους ζητά λεφτά για βιβλία ή αναλώσιμα, ή όταν δεν μπορούν να πάνε εκδρομή... Γονείς να ντρέπονται που δεν μπορούν να καλύψουν τα παιδιά τους και να χωρίζονται οι μαθητές σ’ αυτούς που οι γονείς τους έχουν μικρή και μεγάλη τσέπη …!!!

Η εκπαίδευση πρέπει να μείνει αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν για να μπορεί η μόρφωση να είναι δικαίωμα όλων των παιδιών, αλλά και για μην καθορίζεται από τα ιδιωτικά συμφέροντα!

Εμείς οι γονείς ενωμένοι σαν ένας άνθρωπος οφείλουμε να αποκρούσουμε αυτές τις εξελίξεις και να προστατέψουμε ουσιαστικά τόσο το δικαίωμα όλων των παιδιών στη δωρεάν μόρφωση, όσο και το περιεχόμενο της παρεχόμενης μόρφωσης.

Η ΤΣΕΠΗ ΤΟΥ ΓΟΝΙΟΥ ΝΑ ΜΕΝΕΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΕΚΤΑΚΤΟ ΚΟΝΔΥΛΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡ. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ!
ΚΑΜΙΑ ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ε.Σ.Π.Α. (τα κοινοτικά κονδύλια, αντί να «σκορπίζονται», να ενταχτούν στον κρατικό προϋπολογισμό)
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ «ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ» ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΜΙΑ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΟΧΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ Κ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΝΙΑΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου